Cronica de familie vol.I

Cronica de familie vol.I - Petru Dumitriu
Disponibilitate:
Carte disponibila in libraria online ishop.roCronica de familie vol.I
Comanda acum "Cronica de familie vol.I - Petru Dumitriu" de pe libraria ishop la pretul de 13,20 lei
Descriere carte:
Dupa '90, Petru Dumitriu a fost, in mod obsesiv, intrebat de ce si cum a devenit un reprezentant al realismului socialist. Spre cinstea sa, scriitorul nu da, post festum, explicatii  ?eroice" si sofisticate, ci unele reale si extrem de terestre: protejarea parintilor sai arestati si anchetati si incercarea lui disperata de-a supravietui: ?Efectiv, eu am inceput crapind, pur si simplu, de foame (s.a.). Eram slab, eram aproape un schelet. De nemancat ce eram" sau ?Eram un schelet. Si ma gandeam: mor de foame, mor de pneumonie, mor de tristete. Ce ma fac? Hai sa incercam cu astia!" Si, prin urmare, ?s-a facut frate cu dracul pana trece puntea". Dar, ceea ce e decisiv pentru onoarea scriitorului nu e faptul ca el recunoaste acum ca a semnat pactul cu diavolul, ci ca el marturisea adevarul chiar atunci, in momentul cand facea acest pact, adica in anii '50. Capitularea scriitorului si semnalarea ei se afla inregistrate in ultima parte, a XXIV-a, a Cronicii de familie, dedicata Tineretii lui Pius Dabija, adica artistului tanar din perioada obsedantului deceniu (initialele personajului, P.D., sunt chiar cele ale prozatorului).   ION VARTIC

Vezi mai multe detalii pe libraria ishop.ro Vezi mai multe detalii despre Cronica de familie vol.I
Cartea Cronica de familie vol.I in librarie
Fotografiile cartilor prezentate in acest catalog online au caracter informativ si pot exista diferente intre aceastea si cartile respective. Informatiile despre cartea "Cronica de familie vol.I - Petru Dumitriu" sunt informative, pot fi schimbate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.
CARTI PE ACEEASI TEMA
si subiect apropiat..
3 recomandari Cartea.ro