Carte disponibila in libraria online ishop.roPitesti. Cronica unei sinucideri asistate
  • ISBN: 978-973-46-0932-1
  • An aparitie: 2008
  • Numar de pagini: 256
  • Format carte: 160 x 235 mm
Comanda acum "Pitesti. Cronica unei sinucideri asistate - Alin Muresan" de pe libraria ishop la pretul de 26,55 lei
Descriere carte:
Prefata de Ruxandra Cesereanu Carte aparuta sub egida Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului in Romania. „S-a vorbit mult, aluvionar, inflamant, patetic ori sobru si speculativ despre ceea ce s-a intimplat in inchisoarea comunista de la Pitesti intre 1949 si 1951. Fenomenul sau experimentul de aici a fost analizat, din 1990 incoace, ca un soi de trauma nationala majora. Insa cartea propusa acum de Alin Muresan ambitioneaza sa fie textul fundamental, sub aspect factual, despre Pitesti. Fara speculatii, fara interpretari abisale, fara cuvinte elevate si termeni savanti, autorul doreste sa ofere tuturor cititorilor romani, nu doar intelectualilor, o lectie de anatomie, minutioasa, detaliata, pe indelete, astfel incit toata lumea sa afle si sa inteleaga (nu si sa accepte!) ceea ce s-a petrecut la Pitesti, si nu doar acolo, ci si in alte spatii carcerale inrudite. Din acest punct de vedere, lucrarea este intr-adevar monografica si aplicata, elaborata dupa fisele cronologice ale evenimentelor si sprijinita pe portretele personajelor principale.” (Ruxandra Cesereanu) „Desigur, intimplari atit de traumatizante asemenea celor de la Pitesti sint greu de acceptat ca lectura si inca si mai greu de rememorat de catre victime. Daca sintem de acord ca s‑a vorbit destul de mult despre actiune (cu toate ca doar in cercurile interesate, intrucit la nivelul totalitatii populatiei exista in continuare un semnificativ vid de informatii), opinam ca nu s‑a vorbit destul de bine despre aceasta. Demersul nostru incearca sa ofere o privire de ansamblu asupra faptelor, beneficiind de surse care nu au fost disponibile in cazul incercarilor de pina acum de a creiona un contur general a ceea ce e numit impropriu reeducare .” (Alin Muresan)

Vezi mai multe detalii pe libraria ishop.ro Vezi mai multe detalii despre Pitesti. Cronica unei sinucideri asistate
Cartea Pitesti. Cronica unei sinucideri asistate in librarie
Fotografiile cartilor prezentate in acest catalog online au caracter informativ si pot exista diferente intre aceastea si cartile respective. Informatiile despre cartea "Pitesti. Cronica unei sinucideri asistate - Alin Muresan" sunt informative, pot fi schimbate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.
CARTI PE ACEEASI TEMA
si subiect apropiat..
3 recomandari Cartea.ro