Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara

Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara - Liviu Papadima
Disponibilitate:
Carte disponibila in libraria online ishop.roMai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara
Comanda acum "Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara - Liviu Papadima" de pe libraria ishop la pretul de 23,75 lei
Descriere carte:
?Dorind sa corijeze excesele generalizarilor facile, Liviu Papadima spune intr-unul din eseurile sale ca literatura se exploreaza pe poteci, nu pe autostrazi. De fapt, daca jocul criticii e practicat cu responsabilitate, apare necesitatea de a face si una, si alta: sa privesti de la inaltime, spre a identifica marile contururi ale orografiei literare, dar si de aproape, spre a savura prospetimea si subtilitatile detaliilor.
Cartea de fata e o excelenta punere in scena a ambelor perspective. In primele capitole cititorul e introdus in formularea nuantata si riguroasa a secretelor de meserie ale catorva scrieri de varf: Despot-Voda , Amintirile... lui Creanga, schitele lui Caragiale, poezia lui Arghezi, jurnalul lui Steinhardt etc. In ultimele capitole, prevaleaza conexiunile ample si retrospectivele globale, intre care si o remarcabila sinteza in 25 de pagini a evolutiei literaturii noastre, de la primii pasi catre modernitate pana azi.
Liviu Papadima isi executa partitura intr-un stil incisiv si controlat, elegant, concis, sobru, fara efuziuni retorice si clisee lenese. Analizele sale sunt atente, migaloase, de o logica impecabila, efectuate precum in chirurgie, cu sange rece si fara ?etats d?ame?. Lectura ni-l descopera ca un spirit liber, deschis, colocvial, echilibrat, cu o atitudine relaxata, dezbarat de orice complicitate cu stereotipurile autohtoniste. E evident inclinat mai degraba sa persifleze ridicolele si vicisitudinile cotidianului decat sa se planga de ele. Asadar, un discipol al lui Caragiale, ca multi dintre optzecisti. Cartea de fata ii certifica o data in plus vocatia si-i confirma locul de frunte pe care-l ocupa in critica universitara de prestigiu.? Paul Cornea

Vezi mai multe detalii pe libraria ishop.ro Vezi mai multe detalii despre Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara
Cartea Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara in librarie
Fotografiile cartilor prezentate in acest catalog online au caracter informativ si pot exista diferente intre aceastea si cartile respective. Informatiile despre cartea "Mai are timpul rabdare? Studii si eseuri de istorie si critica literara - Liviu Papadima" sunt informative, pot fi schimbate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.
CARTI PE ACEEASI TEMA
si subiect apropiat..
3 recomandari Cartea.ro